dagens rubrik.

viktoria's perspektiv:
 
hajsan hoppsan, idag så var det första dagen på Winand's butik, vilket betyde att jag hade sovmorgon! :D
när jag väl kom till praktiken så fick jag hjälpa till med att ställa ut lite blommor framför butiken. när det var klart så fick jag rensa bland små sten, jag skulle ta ut små små oasis-bitar och torkade blad från lökar, efter det så fick jag göra en bukett för 20€ med vilket material jag ville. så när jag gjort en som jag blev helt nöjd med så kollade han på mig som om jag var tokig som valde ljusgul/ljusorange/ljusrosa färger. och att jag hade gjort en helt vanlig rund bukett som vi brukar göra hemma, för så gör man inte här, här ska man typ ha tre blommor och en väldigt massa läderblad och en massa massa luft. jätte konstigt. så jag fick testa att göra en bukett på deras sätt och det gick ju som det gick, det tog typ en timma att få till något som såg någorlunda okey ut, men det var fortfarande inte bra så dom fick fixa till den och så tog vi lunch. efter lunchen så fick jag gå ut i det fina vädret och göra en krans på en ställning, det tog någon/några timmar så när jag var klar så fanns det inte så mycket att göra, så då gick wim och köpte en konstig kebab-korv och en coca cola till oss båda. 
när vi hade ätit klart så var det dags att börja bära in blommorna och sen fick jag gå hem. jo! eftersom jag är jag så äre ju klart att när jag ska bära in en murgröna på ställning så är den för hög och slår i kanten på dörren och smackar till mig mitt på näsan och ena ögat, jag lovar jag trodde att min näsa vat bruten och när jag cyklade hem så kändes det som om jag hade näsblod, så ni alla har tur som inte är mig! ;)
 
jo här nere så är det väldigt vanligt med fejk blommor så jag har fått se när wim gjorde två dekoartioner med silkesblommor, klå den ni!
 
 
 
nathali's perspektiv: 
 
Hej i dag var min första dag på business flower's :) det var roligt fick dock gå upp en timme tidigare än vanligt inte lika roligt...;) den här butiken är inte som den jag var i innan utan dom gjorde mycket "färdiga" produkter och jag har ett bekänande att skriva..jag har gjort "ica" buketter i dag som min kära klass har för hat till...men hur som haver vi har gjort säkert 50 likadana buketter i dag men det har varit lärorikt för man får in tekniken och speeden på det ;) i den här butike tar man också många fika pauser DET gillar jag :P dom har även en tjock chokladbrun hund där också den är SÅÅÅÅÅ SÖT :O (bild kommer på fredag) det var allt jag gjorden idag de var ganska lungt så fick gå hem vid 4 :) i morgon ska jag o vickan till AMSTERDAM O___o önska oss lycka till på vårt sräckingjagande äventyr ;) bye bye <3
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0